طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید

طراحی اپ اندروید و موبایل و ios


طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید یکی از الزامات بازاریابی موبایل برای رشد هر کسب و کاری تبدیل شده است. همانطور که می‌دانید مطالعه رفتار مشتری یا Customer Behavior یکی از اصول اصلی بازارشناسی و بازاریابی می‌باشد.

تحقیقات نشان داده که بعد از سونامی کرونا رفتار مشتری برای رفع در زمینه‌های آموزش، خرید، فعالیت بانکی، ورزش، هنر، ویزیت پزشک، خرید دارو، خرید نان، بیمه، خرید سوپرمارکت و … به سمت استفاده از موبایل متمایل شده است. اپلیکیشن‌هایی مانند اسنپ، ازکی، مای ایرانسل، تپ سی، ترب، کرفس و هزاران اپلیکیشن دیگر روزانه توسط میلیونها نفر روی موبایل نصب می‌شود. همین امر باعث شده حتی کسب و کارهای غول پیکر مانند دیجی‌کالا و دیوار هم در کنار طراحی سایت اقدام به طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید نمایند.

لذا برای رونق کسب و کارتان علاوه بر طراحی سایت، طراحی پیچ، طراحی کانال بایستی در فیلد بازاریابی موبایل نیز فعالیت خود را آغاز نمایید. شرکتهای بسیاری در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید فعالیت می‌کنند ولی شرکت بیاسا طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید را با تیم فوق تخصصی هوش مصنوعی انجام می‌دهد. یکی از نمونه اپلیکیشن‌های طراحی شده ” کنترل والدین بیاسا ” می‌باشد که در کافه بازار موجود است. این برنامه توسط برنامه‌های جاوا JAVA و کاتلین Kotlin نوشته شده است.

طراحی سایت، سئو اولیه و مشاوره طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید برای کسب و کارها به صورت رایگان انجام می‌شود. برای دریافت مشاوره به آدرس سایت byasaa.com مراجعه فرمایید یا با شماره‌های ذیل تماس  بگیرید:

09354256725

09391032366

02633533961

 

مطالعه فرمایید: سئو سایت + بهینه‌سازی و ضمانت 100% بهبود رتبه

 

طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید

طراحی اپلیکیشن حرفه ای

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که با وجود سایت، طراحی اپلیکیشن حرفه‌ای چه کاربردی دارد؟

اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید یا در حوزه‌ی ارائه خدمات یا حوزه آموزشی یا هر حوزه‌ی دیگری فعالیت می‌کنید، برای افزایش اعتبار کسب و کار خود در کنار طراحی سایت نسبت به طراحی اپلیکیشن حرفه‌ای هم اقدام نمایید. اپلیکیشن اندروید بر روی گوشی نصب می‌شود و براحتی 24 ساعته در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. با طراحی اپلیکیشن حرفه‌ای دیگر لازم نیست کاربران نام سایت را به یاد بسپارند یا در گوگل سرچ نمایند. از طرف دیگر اپلیکیشن‌ها سرعت بالاتری دارند و کاربر پسندتر هستند.

در پاسخ به سوال بالا دیجی‌کالا را مثال می‌زنیم. ابتدا فروشگاه اینترنتی را با طراحی سایت آغاز نمودند، مشتریان خود را از طریق بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مشتریان را جذب کردند و آنها را به سمت نصب اپلیکیشن هدایت نمودند. زیرا این برنامه‌‌ها برای ترغیب به خرید مجدد، ایجاد باشگاه مشتریان وفادار و … موثر می‌باشد. کدنویسی برنامه‌های اندروید توسط دهها ماژول طراحی می‌شود که هر یک توانایی خاصی دارند. در ادامه مقاله بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

 

اگر بین طراحی سایت یا پیج اینستاگرام مردد هستید مقاله ی سفارش طراحی سایت یا طراحی پیج اینستاگرام؟ کدام بهتر است؟  را مطالعه فرمایید.

 

سفارش طراحی اپلیکیشن اندروید یا IOS ؟

سوالی که مکرر از طرف صاحبان کسب و کار پرسیده می‌شود این است که سفارش طراحی اپلیکیشن اندروید بدهند یا IOS ؟ کدام بهتر است؟

طی تحقیقاتی که انجام شده در ایران به دلایل شرایط موجود در مملکت ما موبایل اندروید بیشتر استفاده می‌شود. بطوریکه هر کسی موبایل اپل دارد در کنار آن یک موبایل اندروید هم تهیه می‌کند تا بتواند از اپلیکیشن‌های ایرانی هم استفاده نماید.

لذا اگر بودجه‌ی شما برای طراحی اپلیکیشن اندروید و IOS کافی است، هر دو را سفارش دهید ولی اگر در بودجه محدودیت دارید در ابتدا نسبت به سفارش طراحی اپلیکیشن اندروید اقدام نمایید.

البته شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن بیاسا با بکارگیری تکنولوژی cross-platform می‌تواند بعد از کدنویسی خروجی IOS و اندروید تهیه نماید ولی مستلزم صرف هزینه می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت byasaa.com مراجعه فرمایید.

با توجه به open source بودن سیستم عامل اندروید باعث نوآوری در طراحی Application ها می‌شود ولی در این میان چالش اصلی امنیت می‌باشد. شرکت طراحی سایت بیاسا از تکنولوژهای‌ های تک برای طراحی اپلیکیشن استفاده می‌نماید و امنیت اپلیکیشن را صد در صد تضمین می‌کند.

مقاله ی طراحی سایت نوبت‌دهی و رزرو آنلاین بهمراه اپلیکیشن رزرواسیون را مطالعه فرمایید.

طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید

شروع ساخت اپلیکیشن موبایل اندروید :

گام اول طراحی Wireframe :

شاید برای شما سوال باشد که وایرفرم چیست؟

وایرفرم به زبان ساده مانند نقشه ساختمان است. با این تفاوت که در نقشه‌ی ساختمان جزئیات بصری محدود می‌باشد ولی در وایرفرم نقشه‌ی دو بعدی از اپلیکیشن طراحی می‌شود.

گام دوم فرآیند طراحی UI و UX:

در این مرحله در مورد طراحی یک محصول دیجیتالی صحبت می‌کنیم. در واقع در این بخش نمای پایانی Application را می‌توانید ببینید.  UI و UX رابط کاربری اپلیکیشن می‌باشد. دقت و حساسیت در این مرحله شما را به موفقیت چندین قدم جلو می‌برد.

UI و UX تصویر زنده و پویا از برنامه‌ی پایانی است لذا گام به گام رفتار کاربران در برنامه را بررسی کنید. ساده‌ترین حالت برای طراحی اپلیکیشن را پیاده‌سازی نمایید و از هر گونه پیچیدگی در طراحی که باعث خسته و گیج شدن کاربران می‌شود، دوری کنید.

Adobe XD، Sketch و Figma سه نرم‌افزار مهم طراحی رابط کاربری هستند.

با نرم‌افزار Adobe XD می‌توانید نسخه‌ی اولیه یا موکاپ انیمیشن‌ها یا صفحات مختلف اپلیکیشن موبایل خود را تهیه نمایید. خروجی این نرم افزار قابل مشاهده در موبایل می‌باشد.

قبل از اینکه Adobe XD وارد بازار شود برنامه‌ی Sketch در بازار موجود بود و ایراد اصلی اسکچ غیر قابل نصب بودن بر روی ویندوز می‌باشد و تنها بر روی ios قابل اجرا است. ایرادات اسکچ با پلاگین‌ها و افزونه‌ها مرتفع شده است.

Figma نرم افزار آنلاین تحت وب می‌باشد البته نسخه‌ی آفلاین آن نیز قابل نصب و استفاده است.

نرم افزار فیگما به چند طراح اجازه می دهد تا همزمان بر روی یک طرح کار کنند.

گام سوم ترسیم SWOT  یا ترسیم نقاط ضعف و قوت :

در این مرحله پیشنهاد می‌شود نمودار SWOT را در چهار بخش ترسیم کنید و تحلیل ذیل را در آن پیاده‌سازی نمایید.

چه کار کنیم نقاط ضعف برنامه تبدیل به نقاط قوت شود؟

چگونه نقاط قوت برنامه را تقویت کنیم؟

به چه روشی تهدیدهایی که متوجه‌ی برنامه‌ی ما است را به فرصت تبدیل کنیم؟

چگونه از فرصتها بیشتر استفاده کنیم؟

نکته: شاید راه حل این سوالها باعث شود طول زمان پروژه طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید طولانی شود. اما در دراز مدت سودآور خواهد بود. اگر اپلیکیشن را در زمان کوتاهی نیاز دارید، می‌توانید برخی از آنها را در طرح توسعه اعمال نمایید ولی اصلا از آنها غافل نشوید.

گام چهارم نحوه‌ی تخمین زمان و بودجه‌ی طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید و  IOS :

برای صاحبان کسب و کار طول زمان پروژه بسیار مهم است زیرا بر اساس آن Business Plan را طراحی می‌نمایند. برای برآورد زمان طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید و IOS تعداد ماژولها، تعداد صفحات، دریافت رمز عبور، استفاده از هوش مصنوعی AI ، …. موثر می‌باشد.

 

گام پنجم برونسپاری طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید به شرکت‌های نرم افزاری

بعد از تخمین زمان و هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید، بسیاری از کارفرماها در تصمیم خود مردد می‌شوند و تصمیم می‌گیرند تا تیم برنامه‌نویس استخدام کنند و یا از برنامه‌سازهای آنلاین استفاده نمایند. ولی برونسپاری طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید به شرکت‌های نرم افزاری بهترین روش برای طراحی این سرمایه گرانبها می‌باشد زیرا طراحی سایت و اپلیکیشن هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است!

شرکتهای نرم افزاری تجربه طراحی پروژ‌ه‌های متعددی دارند. حضور در فرآیند طراحی، کدنویسی، انتشار نرم افزار در حوزه‌های مختلف کسب و کار، کمک شایانی به رشد بزینس شما می‌نماید. از طرفی در شرکتهای نرم‌افزاری تیم‌های برنامه‌نویسی بک‌اند، فرانت‌اند، جاوا، کاتلین، امنیت، پشتیبانی و ….  فعال می‌باشد تا شما را در هر یک از فیلدها کمک نمایند.

شرکت‌های نرم‌افزاری بسیاری در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید فعالیت می‌کنند ولی شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن بیاسا تفاوت مهمی با بقیه رقبا دارد و آن بهره‌گیری از تیم تخصصی هوش مصنوعی روباتیک دانشگاه قزوین می‌باشد.

برای دریافت مشاوره رایگان با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمایید:

09354256725

09391032366

02633533961

Byasaa.com

طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید

 

گام ششم طراحی نسخه‌ی بتا یا اولیه اپلیکیشن موبایل اندروید

بعد از ساخت نسخه بتا هر اپلیکیشنی و قبل از انتشار آن بهتر است نظر تعداد محدودی از کاربران واقعی را جمع‌آوری کرده و در بهبود برنامه بهره‌مند شوید.

گام هفتم بهبود مستمر اپلیکیشن موبایل اندروید

اپلیکیشن موبایل یک برنامه‌ی پویا می‌باشد. بهبود مستمر باعث افزایش سطح رضایت Customer Satisfaction می‌شود. لذا بعد از جمع‌آوری نظرات کاربران واقعی حتما برنامه را بروزرسانی کنید. شاید نتیجه‌ی تست نسخه‌ی بتا حذف، اضافه، تغییر یا بهبود هر یکی از بخشهای برنامه باشد.

 

گام هشتم تست برنامه در محیط تست کلان

بعد از اعمال تغییرات در اپلیکیشن اندروید می‌توانید محیط تست را با هزینه دلاری اجاره کرده و در سطح کلان برنامه را تست کنند. برنامه‌نویسان با تیم تستر در ارتباط هستند و تغییرات لازم در ماژولها اعمال خواهد شد.

محیط تست در هر یک از بخش‌های ذیل می‌تواند انجام شود که مستلزم پرداخت هزینه می‌باشد:

  • Compatibility testing در این مرحله از تست سازگاری با ورژن های مختلف اندروید در تمام برندهای موبایل‌ مانند سامسونگ، شیامی، هوآوی و… بررسی می‌شود.
  • Usability testing در این مرحله تست کاربرد پذیری انجام می‌شود. کاربرد هر یک از ماژولها ارزیابی می‌شود و در پی آن اقدامات اصلاحی صورت می‌پذیرد.
  • Security Testing مرحله تست امنیت یکی از مهمترین و ضروری‌ترین بخش طراحی هر اپلیکیشنی می‌باشد. کاربران باید اطمینان حاصل کنند که نصب این برنامه هیچ تهدیدی برای امنیت اطلاعات موبایلشان نخواهد داشت.
  • Performance testing تست عملکرد یکی از زمانبرترین تست‌ها می‌باشد. هر یک از بخش‌های اپلیکیشن با حساسیت بررسی شود.
  • System testing تست سیستم بر روی ورژن‌های مختلف اندروید و ios انجام می‌شود.
  • Reliability testing تست اطمینان آخرین مرحله می‌باشد. اطمینان پیدا می‌کنیم برنامه با مدل‌های مختلف گوشی و ورژن‌های مختلف سازگاری دارد.

گاهی مواقع خروجی تسترها محدودیت عملکرد برنامه در برخی مدل‌های گوشی است مثلاً برنامه بر روی گوشی سامسونگ و هوآوی کار می‌کند ولی بر روی برخی مدل‌های گوشی شیامی عملکرد مطلوبی ندارد. حال کارفرما باید تصمیم‌گیری نماید که برنامه با این محدودیت انتشار یابد یا برنامه اصلاح شود تا بر روی کلیه گوشی‌ها اجرا شود ولی زمان پروژه تاخیر پیدا کند. در بیشتر مواقع کارفرما با اعلام محدودیت به کاربران برنامه را برای تست رایگان انتشار می‌دهند. یا مدت زمان کوتاهی استفاده رایگان برای برنامه در نظر می‌گیرند.

 

مطالعه نمایید: طراحی سایت فروشگاهی (مشاوره رایگان+بهبود رتبه و افزایش فروش+قیمت ارزان)

 

گام نهم انتشار اپلیکیشن موبایل اندروید

برای انتشار شما می‌توانید از بزینس پلن‌های مختلف استفاده نمایید.

  • استفاده رایگان مدت‌دار مثلا همه قسمت‌های برنامه برای یک هفته رایگان استفاده می‌شود. بعد از اتمام زمان مذکور، کاربران باید حق اشتراک پرداخت کنند.
  • استفاده از قسمت‌هایی مشخص برنامه بصورت رایگان باشد. کاربران برای استفاده از برخی قسمت‌های دیگر باید حق اشتراک پرداخت کنند.
  • کاربران از همان ابتدا برای استفاده برنامه حق اشتراک پرداخت کنند. مثلا حق اشتراک سه ماه، شش ماهه، یک ساله تعریف می‌شود.

گام دهم بروزرسانی برنامه موبایل اندروید و ios

اگر به برنامه‌های نصب شده در موبایل خود توجه کنید متوجه بروزرسانی خودکار آنها می‌شوید. تیم تحقیقات بازار باید مدام اطلاعات رقبا را بررسی کنند و هیچ یک از تغییرات آنها نباید از نظر پنهان باشد.

طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید

هزینه طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل اندروید و ios

همانطور که قبلا گفته شد برآورد قیمت ساخت و طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید و ios به عوامل مختلفی بستگی دارد. استفاده از ماژول، هوش مصنوعی، تعداد صفحات و … در تعیین قیمت موثر می‌باشد. یکی از آیتم‌های مهم تعداد ماژول‌های کدنویسی شده در اپلیکیشن است. قیمت کدنویسی ماژول با هم متفاوت است. بخشی از پرکاربردترین ماژول‌های قابل استفاده در اپلیکیشن به شرح ذیل می‌باشد:

مطالعه فرمایید: 10 فاکتور موثر در تعیین قیمت طراحی سایت 

ماژول ارسال آگهی :

اگر می‌خواهید برای کاربران خود در فواصل زمانی آگهی بفرستید، از این ماژول استفاده نمایید.

ماژول حساب کاربری :

برای دریافت اطلاعات کاربران از این ماژول استفاده نمایید. اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، شماره موبایل، … از کاربران دریافت نمایید و برای انجام فعالیت‌های بازاریابی از این اطلاعات استفاده کنید. مثلا تبریک روز تولد، ارسال پیام تخفیف و …

ماژول آلبوم موزیک :

اگر کسب و کار شما مربوط به فروش موزیک است، برای درست کردن آلبوم موزیک از این ماژول استفاده نمایید.

فروشگاه ویدیو :

برای فروش ویدئوهای خود می‌توانید از این ماژول بهره‌مند شوید.

ماژول فروشگاه ساز:

اگر در اپلیکیشن خود محصولی می‌فروشید، برای ایجاد ویترین از این ماژول فروشگاه‌ساز استفاده نمایید.

مطالعه فرمایید: طراحی سایت فروشگاه آنلاین (مشاوره و سئو اولیه رایگان+قیمت مناسب)

بارکدخوان :

گاهی برای شروع فعالیت در اپلیکیشن کد QR یا بارکدخوان تعریف می‌شود. برای دریافت و ذخیره‌ی کد QR از این ماژول استفاده می‌شود.

ماژول نوبت‌دهی :

با این ماژول امکان رزرو نوبت به کاربر داده می‌شود. ماژول رزرواسیون برای اپلیکیشن‌های باشگاهها، پزشکان، هتلها و …. مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مطالعه فرمایید: طراحی سایت پزشکی و دندانپزشکی در کرج با نوبت‌دهی آنلاین و تشکیل پرونده

بلاگ :

اگر محتوای اپلیکیشن شما بیشتر از بلاگ تشکیل شده باشد، از این ماژول استفاده نمایید. دسته‌بندی، آرشیو، قابلیت جستجو، …جزو قابلیت‌های این ماژول می‌باشد.

چت آنلاین :

قابلیت پشتیبانی آنلاین یکی از روش‌های ارتباط مستقیم با کاربران است.

ماژول PDF خوان :

اگر محتوای PDF در اپلیکیشن شما بارگذاری می‌شود، حتما باید از این ماژول استفاده نمایید.

ماژول ارسالی تیکت :

ارسال تیکت یکی از خدماتی است که اکثر اپلیکیشن‌های معتبر آن را در لیست خدمات خود قرار می‌دهند. هر زمان کاربران برای استفاده از برنامه شما دچار مشکلی شوند، برای تیم پشتیبان تیکت ارسال می‌نمایند. در بعضی اپلیکیشن‌ها برای پاسخ‌گویی به تیکت‌ها بازه زمانی مشخص می‌کنند ولی برخی برنامه‌ها هیچ بازه‌ای در نظر نمی‌گیرند.

ماژول رای‌گیری :

در صورتی‌که در هر مرحله‌ای بخواهید آرای کاربران را جمع‌آوری کنید، از این ماژول استفاده نمایید.

ماژول نظرسنجی :

اگر بخواهید در پایان ارائه خدمات خود از کاربران نظرسنجی نمایید، این ماژول نظرات کاربران را دریافت و ذخیره می‌نماید.

پرداخت درون برنامه‌ای کافه بازار یا مایکت :

اگر اپلیکیشن شما در کافه بازار یا مایکت آپلود شده است. بابت ارائه خدمات در قسمتی از برنامه از کاربران حق اشتراک دریافت می‌کنید. یا کلا برنامه شما پولی می‌باشد، از ماژول پرداخت درون برنامه‌ای کافه بازار استفاده نمایید.

ماژول نوتیفیکیشن :

برای ارسال نوتیفیکیشن به کاربران از این ماژول استفاده می‌شود. نوتیفیکیشتن یکی از ابزارها خبررسان است و رابطه شما را با کاربران تقویت می‌کند.

ماژول فرم‌ها :

در صورتی‌که در هر قسمتی از برنامه لازم است فرمی توسط کاربران تکمیل شود، از این ماژول استفاده می‌شود. فرم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. اطلاعات تکمیل شده در پایگاه داده ذخیره می‌گردد.

 

لازمه ی کدنویسی و پیاده‌سازی هر یک از این ماژول‌ها به دانش چندین زبان برنامه‌نویسی نیاز است. لذا برای سفارش طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید به شرکت‌های معتبر مراجعه نمایید. شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل اندروید بیاسا به کمک تیم هوش مصنوعی یکی از بروزترین شرکت‌های استان البرز می‌باشد.

راه‌های ارتباطی با شرکت بیاسا:

02633533961

09354256725

09391032366

Byasaa.com

 

طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید

 

فرق طراحی سایت و اپلیکیشن چیست؟ کدامیک بهتر است؟

وبسایت و اپ هر کدام کاربرد خود را دارد. در این بخش قسمتی از تفاوت‌های عملکردی آنها را برای شما شرح خواهیم داد:

  • وبسایت‌هایی که با وردپرس طرحی می‌شود، بیشتر محتوا محور هستند. وردپرس یک cms اوپن سورس یا متن باز است. در صورتی‌که بیشترین کاربرد اپلیکیشن‌ها راحتی ارائه خدمات به کاربران است. برای کسب اطلاعات کافی در مورد طراحی سایت با وردپرس، مزایا، معایب آن می‌توانید مقاله‌ی طراحی سایت با وردپرس را کامل مطالعه فرمایید.
  • مطالب بارگذاری شده در سایت برای عموم کاربران قابل رویت است. در صورتیکه فعالیت اپلیکیشن‌ها بر اساس customer behavior می‌باشد. یعنی رفتار کاربران پردازش می‌گردد و خدماتی متناسب با رفتارها و تعاملات کاربران به آنها ارائه می‌شود. در این قسمت علم هوش مصنوعی پیشتاز است.
  • تهیه باشگاه مشتریان توسط اپلیکیشن انجام می‌شود و سایت این قابلیت را ندارد.
  • وبسایت در فضای اینترنت قابل استفاده است. اگر اتصال به وب قطع شود عملا سایت از کار می‌افتد. در صورتیکه اپلیکیشن‌ها به صورت آفلاین هم کار می‌کنند فقط باید یکبار به اینترنت وصل شوید تا اطلاعات اپلیکیشن کاملا بارگذاری شود.
  • سایت‌هایی مانند یکتانت تبلیغات سایت شما را در سایر سایتها انجام می‌دهند. اپلیکیشن‌هایی مانند my irancell یا snap هم اینکار را انجام می‌دهند. طراحی اپلیکیشن روند رشد و تبلیغات شما را افزایش می‌دهد.
  • برای افزایش تاثیر اپلیکیشن در فروش و درآمدتان می‌توانید سفارش طراحی سایت هم بدهید و با انجام خدمات سئو، اپلیکیشن خود را در صفحه اول سرچ گوگل ببینید.

 

چه کسب و کارهایی مناسب طراحی اپ موبایل اندروید هستند؟

این سوال برای اکثر صاحبان کسب و کار مطرح است که آیا اپلیکیشن اندروید برای آنها مناسب است یا نه ؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت هر کسب و کاری در جایگاه خود می‌تواند کاندید طراحی سایت یا اپلیکیشن باشد. برای مثال تعدادی از کسب و کارها در ذیل شرح داده شده است:

  • تاکسی اینترنتی مانند snap یا tapsi
  • اپلیکیشن کارواش آنلاین

 

طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید

معیارهای یک طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید موفق:

برای ارزش‌گذاری بر روی یک اپلیکیشن باید معیارهای ارزیابی برای آن مشخص کنید و بر مبنای آن معیار به اپلیکیشن امتیاز بدهید. پاره‌ای از این معیارهای ارزیابی در ذیل شرح داده شده است:

امنیت اپلیکیشن:

زیرا اندروید یک سیستم عامل open source است و در کنار خلاقیت در طراحی، برقراری امنیت یکی از الویتها باشد.

User fraindly :

طراحی اپلیکیشن User fraindly یا کاربرپسند

simply : 

طراحی اپلیکیشن ساده باشد به گونه‌ای که استفاده از آن گیج کننده نباشد.

countent : 

اپلیکیشن محتوا محور باشد.

graphic : 

در طراحی اپلیکیشن از انیمیشن هم استفاده شود.

module : 

از ماژولهای آماده استفاده نشود. همه‌ی مراحل متناسب با سایر بخشها شخصی‌سازی شود.

creative:

طراحی خلاقانه‌ی برنامه موبایل اندروید زیرا اندروید یه سیستم عامل اوپن سورس است و دست برنامه‌نویس برای خلاقیت باز است.

unic : 

یونیک و خاص بودن طراحی: طراحی باید منحصر به فرد باشد و از کپی‌برداری از سایر نرم افزارهای اندروید جدا خودداری کنید.

update: 

بروزرسانی اپلیکیشن: بروز بودن برنامه نشان دهنده‌ی پویا بودن آن می‌باشد. با ارائه نسخه‌های جدید اپ کاربران به این موضوع پی می‌برند.

adjust : 

تطبیق با ورژن‌های مختلف اندروید: اینکه اپلیکیشن شما بر روی برندهای مختلف موبایل مانند هوآوی، شیامی، سامسونگ و …. و ورژنهای مختلف اندروید قابل نصب و اجرا باشد، این یعنی موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

speed: 

سرعت اجرای برنامه: اپلیکیشن نباید باعث هنگ کردن موبایل شود یا سرعت موبایل را پایین بیاورد. اپ به گونه‌ای طراحی گردد که با سرعت بالا در موبایل لود و اجرا شود.

app market : 

اپلیکیشن با تمام اپ استورها مطابقت داشته باشد. اپ استورها شامل کافه بازار، مایکت، گوگل استور، ….. می‌باشد.

responsive : 

ریسپانسیو بودن برنامه: اپلیکیشن را در موبایل‌های مختلف تست کنید. از محیط تستر بخواهید این مورد را نیز بررسی و نتیجه را به اطلاع شما برسانند.

comment:

قسمتی را برای ثبت دیدگاه‌ها و نظرات مشتریان در اپلیکیشن قرار دهید تا کاربران نظرات و پیشنهادات خود را برای شما ارسال کنند. این نظرات شما را در مسیر موفقیت بسیار کمک می‌کند.

طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید

بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن اندروید :

شاید پیدا کردن شرکتی که کلیه استانداردهای طراحی اپلیکیشن را رعایت می‌کند، برای شما مشکل باشد. ولی نگران نباشید در این قسمت بخشی از شاخص‌های انتخاب بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن اندروید را شرح خواهیم داد. موارد ذکر شده حاصل سالها تجربه در زمینه‌ی طراحی اپلیکیشن می‌باشد و آنها را حتما ملاک ارزیابی خود قرار دهید.

  • در ابتدای کار کسب و کار شما آنالیز و ارزیابی می‌شود. سپس زمانبندی استراتژیک انجام شده و زمان حدودی تحویل اپلیکیشن مشخص می‌گردد.
  • هرگز از آنالیز رقبا غافل نباشید. یکی از رموز موفقیت شما مزیت رقابتی Competitive Advantage در کسب و کار است. همواره به دنبال خلاقیت در کسب و کارتان باشید تا یک پله جلوتر قرار بگیرید.
  • هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل اندورید به عوامل مختلفی بستگی دارد ولی نکته اصلی ارائه بسته‌های قیمتی متفاوت می‌باشد تا کارفرما هزینه اضافی پرداخت نکند زیرا از هر کسب و کاری متناسب با نوع خدماتی که ارائه می‌شود بخشی از آپشن‌های اپلیکیشن را استفاده خواهند کرد. لذا ارائه پکیج‌های قیمتی مختلف کارفرما را در صرفه‌جویی هزینه ها کمک می‌کند.
  • ارائه خدمات رایگان یک پوینت مهم در انتخاب شرکت می‌باشد. مثلا شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن بیاسا در کنار طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید خدمات طراحی و سئو اولیه سایت را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. شرکت بیاسا معتقد است برای توسعه کسب و کار و مارکتینگ، اپلیکیشن در کنار سایت سئو شده معنی پیدا می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معیارهای سنجش شرکت طراحی سایت ایده‌آل مقاله‌ی مربوطه را کامل مطالعه فرمایید.

راههای ارتباطی با مشاوران رایگان شرکت بیاسا:

09391032366

09354256725

02633533961

Byasaa.com

  • تضمین خدمات ارائه شده از طرف شرکت طراح اپلیکیشن
  • عملکرد اپلیکیشن طراحی شده حتما در محیط تست عیب‌یابی شود. سازگاری اپلیکیشن بر روی موبایل با برندهای مختلف مانند شیامی، هوآوی، سامسونگ، ورژنهای مختلف اندروید انجام شود.
  • بالا بودن سرعت لود اپلیکیشن بر روی برندها و ورژنهای مختلف اندروید، یکی از معیارهایی است که نباید از آن چشم پوشی کرد. پیشنهاد می‌شود نمونه اپلیکیشن‌هایی که شرکت موردنظرتان طراحی کرده را بررسی کنید و از آنها تست سرعت بگیرید.

 

سخن پایانی:

فضای مجازی روز به روز بیشتر در زندگی انسانها ریشه دوانده است لذا کسب و کارهایی که از فضای مجازی دور هستند محکوم به شکست می‌باشند. طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید حد و مرز تبلیغات را درهم می‌شکند و یک ابزار مهم برای تعامل با کاربران می‌باشد. متاسفانه تعدادی از کارفرماها طراحی اپلیکیشن را هزینه‌ی اضافی می‌دانند و حاضر به پرداخت آن نیستند. این کارفرماها بر این باور نیستند که مدل کسب و کارها تغییر کرده و اگر هم راستا با موج جدید نباشند ناخودآگاه از بازار حذف می‌شوند و جای خود را به کسب وکارهای نوپا خواهند داد.

با طراحی اپلیکیشن و بهره‌مندی از تکنولوژی‌هایی مانند هوش مصنوعی می‌توانید با علایق، نیازها، نظرات، ایده‌ها، واکنش و…  مشتریان آگاه باشید و همین امر باعث ایجاد ارتباط مستقیم با کاربران خود می‌شود. اطلاعات کاربران در پایگاه داده‌ ی این اپ‌ها ذخیره می‌شود و شما با استفاده از تکنیک‌های جدید بازاریابی مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید. همچنین می‌توانید از تکنیک‌های همکاری در فروش استفاده نمایید. در متن این مقاله کامل در مورد آن صحبت شد.

برای دریافت مشاوره رایگان راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل اندروید با مشاوران بیاسا تماس حاصل فرمایید.

09391032366

09354256725

02633533961

Byasaa.com

 

سوالات متداول:

قیمت طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید چقدر می باشد؟

برای تعیین هزینه‌ی طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید نیاز به جلسه مشاوره‌ی اولیه با کارفرما می‌باشد. تعداد صفحات و حجم دیتاهای داخل هر صفحه، سطوح دسترسی، ui ، ux و … در تعیین قیمت تاثیر دارد.

مدت زمان طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید چقدر طول می‌کشد؟

برای تعیین مدت زمان طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید تعداد صفحات، حجم برنامه نویسی، … بعد از جلسه اول با کارفرما تخمین زده می‌شود. ترسیم فلوچارت جریان داده انجام میشود س‍‍‍‍پس حدودا دو تا سه ماه طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید طول می‌کشد.

بعد از طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید ، آپدیت آن چگونه انجام می‌شود؟

با توجه به ورژنهای جدید اندروید، اپلیکیشن موبایل اندروید هم بایستی آپدیت شود. شرایط آپدیت اپلیکیشن طی قرارداد پشتیبانی مشخص می‌شود.

شرکت بیاسا علاوه بر طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید ، نسخه ios رو هم ارائه می‌دهد؟

فعلا ارائه نسخه‌ی ios جزو خدمات شرکت بیاسا نمی‌باشد ولی در آینده نزدیک نسخه‌ی ios هم ارائه خواهد شد.

خدمات رایگان شرکت بیاسا چه خدماتی می‌باشد؟

با منعقد کردن قرارداد طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید ؛ طراحی سایت وردپرس با دامنه‌ی ir برای شما رایگان انجام می‌شود. ضمنا سئوی اولیه سایت هم رایگان انجام می‌شود.

سئو سایت چگونه انجام می‌شود؟

برای سئو سایت قرارداد سئو بسته می‌شود. علاوه بر سایت اپلیکیشن شما در کافه بازار، مایکت، گوکل پلی استور قابل پابلیش می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *